Ik heb een vraag over:

Aankomst op het park

Wat moet ik laten zien als ik wil inchecken op het park?
Je ontvangt de boekingsbevestiging inclusief factuur binnen 24 uur na het vastleggen van jouw boeking. Bewaar deze mail goed! Bij aankomst kun je de boekingsbevestiging laten zien op je mobiel. Geef  je reisgezelschap voor aankomst aan ons door via je account of de Landal-app. Zorg er ook voor dat je eventuele openstaande bedragen hebt betaald. Bij aankomst op het park kunnen we om een legitimatiebewijs vragen.Vergeet deze niet mee te nemen.

Wanneer het park waar je verblijft gebruik maakt van de digitale sleutel, of je op de camping verblijft kan je voor jouw verblijf al online inchecken. Je hoeft dan niet meer langs de receptie.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik tegen betaling ook eerder inchecken of aankomen?
Helaas, je kunt niet eerder  in de accommodatie dan 16:00 uur. Dit komt omdat we voor die tijd druk bezig om ervoor te zorgen dat jouw accommodatie schoon en fris is! Je bent voor deze tijd natuurlijk wel van harte welkom op het park, je kan dan alvast gebruik maken van onze faciliteiten. Of ontdek alvast de omgeving, neem een kijkje in de Landal-app voor alle tips in de omgeving.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Over de accommodatie

Waar kan ik het huisnummer van mijn geboekte accommodatie vinden?
Bij aankomst op het park wordt het huisnummer definitief gemaakt. Wil je al eerder het huisnummer weten? Dat kan! Het voorlopige huisnummer van je accommodatie is vanaf 1 week voor aankomst terug te vinden in de Landal-app en in je boeking.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Met hoeveel personen kan ik verblijven in de accommodatie?
In de naam van de accommodatie staat aangegeven voor hoeveel personen de accommodatie geschikt is. Bijvoorbeeld: 4-persoons woning 4EL. Dit aantal komt overeen met het aantal beschikbare bedden. Vanwege veiligheidsvoorschriften is het niet mogelijk met meer personen te verblijven. Er kunnen dus geen extra bedden/kampeerbedden/luchtbedden in de accommodatie geplaatst worden. 

Een kind onder de 3 jaar wordt wel als extra persoon geaccepteerd (tenzij anders aangegeven). Het kind kan dan in een kinderbedje slapen. Er is slechts één kindje in een kinderbedje toegestaan per accommodatie (tenzij anders aangegeven).
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Zijn huisdieren toegestaan in de accommodatie?
Op bijna alle parken zijn maximaal 1 of 2 huisdieren toegestaan. Ook zijn er een aantal parken waar huisdieren niet zijn toegestaan. Kijk op de specifieke accommodatiepagina van de accommodatie die jij op het oog hebt. Of klik op 'mijn accommodatie' in jouw account.

Tip: bekijk onze handige inpaklijst. Daar vind je ook een gedeelte met waar je aan moet denken als je hond mee gaat op vakantie. Handig!
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat wordt er bedoeld met een kinderbed?
Een kinderbed is een houten ledikant of campingbed van 1.20 x 0.60 m. Deze is geschikt voor kinderen tot 3 jaar. Kinderen vanaf 3 jaar slapen in een eenpersoonsbed.

Wat voor soort kinderbed in jouw accommodatie staat vind je terug in jouw account bij de accommodatiekenmerken. De kinderbedlinnen zijn, tegen een meerprijs, automatisch toegevoegd aan jouw boeking.

Extra kinderbed
Op veel parken is het mogelijk om een extra kinderbedje (inclusief kinderbedlinnen) te reserveren.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Waar vind ik details over de inrichting van mijn accommodatie?
In je account of via de Landal-app kun je je geboekte accommodatie bekijken. Je vindt hier de details en plattegrond van je accommodatie.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Zijn handdoeken en bedlinnen inbegrepen?
Voor bedlinnen betaal je een extra bedrag bovenop de huur van de accommodatie, dit neem je standaard bij ons af. Bedlinnen kun je niet annuleren. Het bedlinnenpakket bestaat uit een overtrek voor de dekbedden, kussens en het matras. De prijs die we hiervoor rekenen is afhankelijk van je reisgezelschap, dit vind je terug in je boeking. Bij onze luxe en extra luxe accommodaties zijn de bedden al opgemaakt. Handdoeken zijn niet standaard inbegrepen bij je boeking, maar dit kun je wel toevoegen aan je boeking onder extra's. Per besteld handdoekenpakket ontvang je 2 handdoeken. Als je dus 1 pakket toevoegt, ontvang je 2 handdoeken. Bestel je 2 pakketten, dan leggen we 4 handdoeken klaar.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Vooraf regelen

Wat zijn de kosten van een skipas?
De kosten van een skipas verschillen per skigebied. Dit is ook afhankelijk van het aantal dagen dat je gaat skiën. Daarnaast geldt er een speciale actie voor het skiseizoen van 2023. Voor de skigebieden Brandnertal/Montafon en Ski amadé geldt: hoe eerder je een skipas online koopt, hoe goedkoper. Dit is goedkoper dan de prijzen aan de kassa.
Overzicht van de skigebieden Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik ook ski- of snowboardlessen volgen op de wintersportparken?
Bij alle skischolen in de directe omgeving van onze wintersportparken in Oostenrijk, Zwitserland en Tsjechië kun je skilessen volgen en materiaal huren. We raden je aan om je skiles indien mogelijk van tevoren te boeken, zodat je verzekerd bent van een plaats tijdens je vakantie.
Meer over skiverhuur Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Voor onderweg

Zijn sneeuwkettingen of winterbanden in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland verplicht?
Steeds meer landen hebben verkeersregels over het gebruik van winterbanden en kettingen. Goed om dit voor vertrek te checken! Bekijk in dit handige overzicht wat er nodig is per land.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Niet gevonden wat je zocht?

Ga naar Service & Contact en zoek onder een ander onderwerp of neem contact op met het Contact Center.