Ik wil mijn boeking annuleren. Hoe doe ik dat?
Dat kan eenvoudig via je account. Dit geldt ook voor groepsboekingen. Doorloop de volgende stappen om jouw boeking te annuleren:
- Log in en selecteer de boeking die je wilt annuleren.
- Scrol naar het kopje 'Annuleren en omboeken'.
- Hier zie je een tijdlijn waarin zichtbaar is in welke fase jij je bevind en welke kosten daaraan verbonden zitten.
- Als je wilt annuleren klik op 'Annuleringsopties'.
- Nu krijg je een scherm te zien met de kosten die het annuleren van jouw boeking meebrengen.
- Wil je annuleren? Klik links onder op 'Annuleer deze boeking'.

Voor annuleringen kunnen wij, afhankelijk van de aankomstdatum en het moment van reserveren kosten in rekening brengen.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat zijn de kosten voor het annuleren van mijn boeking?

Hoe eerder je boekt, hoe soepeler de regels als je toch wilt annuleren. De annuleringskosten hangen dus af van het aantal dagen tussen je boeking en je aankomstdatum. We zetten het hieronder voor je op een rij:

  1. Heb je je boeking minder dan 14 dagen geleden gemaakt én is je aankomstdatum nog minstens 42 dagen van nu? Dan kun je kosteloos annuleren.
    Let op: deze regeling geldt alleen tot uiterlijk 42 dagen vóór de geplande aankomst. Voorbeeld: als je 50 dagen voor aankomst boekt, kun je nog 8 dagen lang gratis annuleren.
  2. Besluit je na meer dan 14 dagen je boeking te annuleren en is je aankomstdatum nog meer dan 30 dagen weg? Dan brengen we 30% van de totale reissom in rekening.
  3. Wanneer je minder dan 30 dagen voor je aankomst annuleert, ben je het volledige bedrag van de reissom verschuldigd.

Wil je weten wat precies voor jouw situatie geldt? Log in op je account en ga naar ‘Annuleren en omboeken’.

Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Hoe dien ik een claim in voor mijn verzekering bij Europ Assistance?
Dat kan gemakkelijk online via de website van Europ Assistance. Maak een account aan, vul je persoonlijke gegevens in en voeg de benodigde documenten toe. De medewerkers van Europ Assistance nemen vervolgens je schademelding in behandeling.
Claim indienen Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Binnen hoeveel weken ontvang ik mijn geld terug na het annuleren van mijn boeking?
Binnen 7 werkdagen wordt het bedrag teruggestort op het rekeningnummer waar je mee hebt betaald.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ik ben mijn annuleringsbevestiging kwijt. Kan ik deze opnieuw ontvangen?
Binnen 24 uur na het annuleren van je boeking ontvang je van ons een bevestiging per e-mail. Heb je deze niet ontvangen of ben je deze kwijt? Check voor de zekerheid je ongewenste e-mails. Is dit niet het geval, vraag dan via onderstaande link de annuleringsbevestiging opnieuw aan.
Annuleringsbevestiging opnieuw aanvragen Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
De aankomstdatum van mijn boeking valt binnen 30 dagen. Kan ik deze nog annuleren?
Annuleren is mogelijk, maar je betaalt in dit geval wel 100% van de totale reissom.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?