Ik heb een vraag over:

Voordat je vertrekt

Waar moet ik aan denken voordat ik een park bezoek?
Geef je reisgezelschap en verwachte aankomsttijd aan ons door en betaal het eventueel openstaande bedrag. Dit alles doe je in de Landal-app, waar je ook informatie over het park vindt zoals het adres, de parkplattegrond en gegevens van je boeking. Daarnaast kun je eenvoudig contact opnemen met de receptie en zie je wat er te doen is in de omgeving. We raden je aan om de app te downloaden, voordat je vertrekt.  Zo heb je alle belangrijke informatie bij de hand!
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Zijn handdoeken en bedlinnen inbegrepen?
Voor bedlinnen betaal je een extra bedrag bovenop de huur van de accommodatie, dit neem je standaard bij ons af. Bedlinnen kun je niet annuleren. Het bedlinnenpakket bestaat uit een overtrek voor de dekbedden, kussens en het matras. De prijs die we hiervoor rekenen is afhankelijk van je reisgezelschap, dit vind je terug in je account. Bij onze luxe en extra luxe accommodaties zijn de bedden al opgemaakt. Heb je geen luxe accommodatie geboekt maar wil je wel opgemaakte bedden? Dit kun je bijboeken in je account onder extra’s, een fijne start van de vakantie! Handdoeken zijn niet standaard inbegrepen bij je boeking, maar dit kun je wel toevoegen aan je boeking onder extra's. Per besteld handdoekenpakket ontvang je 2 handdoeken. Als je dus 1 pakket toevoegt, ontvang je 2 handdoeken. Bestel je 2 pakketten, dan leggen we 4 handdoeken klaar.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wanneer en hoe ontvang ik mijn boekingsbevestiging?
Binnen 24 uur ontvang je van ons per mail een boekingsbevestiging. Check voor de zekerheid ook even je ongewenste mail. Heb je de bevestiging niet ontvangen of ben je deze kwijtgeraakt? Neem dan contact met het Contact Center. Dan sturen wij 'm opnieuw. Bewaar je boekingsbevestiging goed en neem deze mee naar het park. Laat de bevestiging via je mobiel zien, dan is printen niet nodig.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Waar kan ik de adressen en routebeschrijvingen naar de parken vinden?
Download voor vertrek de Landal-app. Hier vind je alle nodige informatie voor een soepele rit en aankomst op het park. Van adres tot navigatie naar je verblijf. Daarnaast vind je het adres en de routebeschrijving naar het park op de betreffende parkpagina onder ‘parkinfo’. 
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Waarom hebben jullie de gegevens nodig van mijn reisgezelschap?
We zijn wettelijk verplicht om de gegevens van alle gasten die op het park verblijven te registreren. Geef dit door via je MijnLandal-account of via de app, zo kun je sneller inchecken en genieten van je verblijf.. Ook kun je zelf een reisgenoot toevoegen of verwijderen. Dit gaat om reisgenoten die hetzelfde aantal dagen verblijven als jij. Dus niet om familie/vrienden die één nachtje blijven slapen.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Over de accommodatie

Zijn alle accommodaties rookvrij?
Er zijn maar weinig bungalows waar roken nog wél mogelijk is. De meeste parken zijn namelijk volledig rookvrij. Bij parken die niet volledig rookvrij zijn, kun je tijdens het boeken aangeven dat je een rookvrije accommodatie wilt.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat is er aan spullen aanwezig in de accommodatie?
Altijd goed om te weten wat er al aanwezig is en wat je eventueel mee moet nemen op vakantie! Log in op je MijnLandal-account en bekijk de reserveringsdetails. Onder de adresgegevens kun je kiezen voor 'Bekijk de accommodatie'.  Onder de plattegrond vind je een lijst met kenmerken met wat er aanwezig is. Zo weet je bijv. of je koffiepads of toch cups mee moet nemen en of er een kinderstoel aanwezig is. Handig!
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Waar kan ik het huisnummer van mijn geboekte accommodatie vinden?
Bij aankomst op het park wordt het huisnummer definitief gemaakt. Wil je al eerder het huisnummer weten? Dat kan! Het voorlopige huisnummer van je accommodatie is vanaf 1 week voor aankomst terug te vinden in de Landal-app en in je account.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Met hoeveel personen kan ik verblijven in de accommodatie?
In de omschrijving van de accommodatie staat aangegeven voor hoeveel personen de accommodatie geschikt is. Dit aantal komt overeen met het aantal beschikbare bedden in de accommodatie. Vanwege veiligheidsvoorschriften is het niet mogelijk met meer personen in de accommodatie te verblijven. Er kunnen dus geen extra bedden/kampeerbedden/luchtbedden in de accommodatie geplaatst worden. 

Een kind onder de 3 jaar wordt wel als extra persoon geaccepteerd (tenzij anders aangegeven). Het kind kan dan in een kinderbedje slapen. Er is slechts één kindje in een kinderbedje toegestaan per accommodatie (tenzij anders aangegeven).
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Is er een keukenpakket aanwezig in de accommodatie?
In de accommodatie vind je bij aankomst een pakketje met afwasmiddel/vaatwastabletten, vaatdoek en afwasborstel. Handdoeken en theedoeken zijn niet standaard aanwezig in de accommodatie. Wil je dit bijboeken? Dat kan via 'Extra's' in je account
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Is er afwasmiddel, wc-papier en koffie aanwezig in de accommodatie?
Voor basisproducten als toiletpapier, afwasmiddel en koffie ben je welkom in de park-/ minishop (indien het park waar je verblijft hierover beschikt). 
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat is het verschil tussen een comfort, luxe of extra luxe accommodatie?
Onze basis accommodaties zijn functioneel en eenvoudig ingericht. Wil je meer dan dat? Denk aan een bubbelbad, sauna en/of opgemaakte bedden bij aankomst? Ga dan voor comfort, luxe of extra luxe. Bekijk hier het verschil tussen comfort, luxe en extra luxe accommodaties
Onze Comfort, Luxe en Extra Luxe accommodaties Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Op welke parken kan ik verblijven met een omheinde tuin?
Op diverse parken zijn er accommodaties aanwezig met een omheinde tuin of afgesloten terras. Handig voor als je met de hond weg gaat! Bekijk de details van de accommodatie om te zien of dit het geval is voor de door jou geselecteerde accommodatie
Bekijk alle parken met een omheinde tuin Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Zijn huisdieren toegestaan in de accommodatie?
Op bijna alle parken zijn maximaal 1 of 2 huisdieren toegestaan. Ook zijn er een aantal parken waar huisdieren niet zijn toegestaan. 
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Waar vind ik details over de inrichting van mijn accommodatie?
Op de website van het betreffende park, kun je via het kopje 'accommodaties'  je geboekte accommodatie bekijken. De details en plattegrond van je accommodatie verschijnen dan in beeld.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Inchecken

Wat moet ik laten zien als ik wil inchecken op het park?
Inchecken kan al voor aankomst op het park. Geef  jouw reisgezelschap en je verwachte aankomsttijd aan ons door via de Landal-app of jouw account op de website. Zorg er ook voor dat eventuele openstaande bedragen zijn betaald. Bij aankomst op het park kan je dus direct doorrijden naar je staplaats, laat via de Landal-app wel even weten als je er bent en op de juiste plaats staat.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik tegen betaling ook eerder inchecken of aankomen?
• Je kunt niet eerder inchecken dan 16:00 uur, dit komt omdat we voor die tijd druk bezig om ervoor te zorgen dat jouw accommodatie schoon en fris is!
• Om 16:00 uur is je accommodatie zeker klaar. Vanaf dat moment kun je in jouw accommodatie.
• Het is wel mogelijk om eerder aan te komen op het park en gebruik te maken van onze faciliteiten. Of ontdek alvast de omgeving.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ik heb een verwachte aankomststijd doorgegeven, maar deze is veranderd. Is dit erg?
Het is geen probleem als je eerder of later aankomt dan de opgegeven tijd. Je hoeft dit niet aan ons door te geven, tenzij je aankomt na openingstijden van de receptie. Dan vragen wij je contact op te nemen met de receptie van het park om te bespreken waar je de sleutel kunt vinden. 
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Tijdens je verblijf

Ik wil graag tijdens mijn verblijf visite ontvangen. Is dit mogelijk?
Gezellig! Als je visite niet blijft slapen, dan hoef je niets aan ons door te geven. Blijven ze wel slapen? Dat kan. Daar betaal je dan bedlinnen en toeristenbelasting voor per persoon. Ga naar je account en voeg je reisgenoot toe bij ‘mijn reisgezelschap’. Je kunt daar kiezen voor een extra reisgenoot die je toevoegt voor het gehele verblijf of voor een gedeelte van het verblijf. Selecteer de aankomstdatum en vertrekdatum van je logé en voeg 'm toe aan je reisgezelschap.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik mijn elektrische auto op het park opladen?
Op de meeste parken bevindt zich een laadpaal, waar twee auto’s tegelijkertijd opgeladen kunnen worden. Ga naar het kopje ‘parkinfo’ op de parkpagina om erachter te komen of dit ook geldt op het park waar jij verblijft.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ik ben iets vergeten tijdens mijn verblijf. Wat moet ik doen?
Vervelend dat je iets bent vergeten, maar geen zorgen! Neem telefonisch contact op met het park waar je hebt verbleven. De gegevens vind je op de betreffende parkpagina, onder 'parkinfo'. We zorgen er dan voor dat we het vergeten voorwerp naar je opsturen.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Is het ook mogelijk om mijn verblijf te verlengen?
Wat goed om te horen dat je langer wilt verblijven! Vanaf 1 week voor aankomst kun je (afhankelijk van de beschikbaarheid) jouw verblijf verlengen. Tijdens schoolvakanties is het helaas niet mogelijk langer te verblijven. Je kunt dit regelen door te bellen met het park. Ben je al op het park en wil je langer blijven? Informeer dan bij de receptie of dit mogelijk is.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik ook met creditcard betalen op de parken?
Bij de recepties en in de restaurants kun je betalen met je bank- of giropas. Ook accepteren wij VISA en Mastercard. Met uitzondering van de volgende parken:
Alle betalingsmogelijkheden Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ik heb een klacht over het park waar ik op dit moment verblijf. Waar kan ik mijn klacht indienen?
Verblijf je op dit moment nog op het park? Neem dan contact op met de receptie/management van het park, zodat zij je verder kunnen helpen. Samen kunnen we ervoor zorgen dat we de klacht dan oplossen. Is de klacht niet naar tevredenheid opgelost? Neem dan binnen een maand contact met ons op. Stuur een e-mail naar gastenservice@landal.com o.v.v. reserveringsnummer, NAW-gegevens, datum verblijf, parknaam en accommodatienummer. Liever een brief sturen? Dat kan naar Landal GreenParks B.V. 
Afdeling Gastenservice 
Postbus 95991
2509 CZ Den Haag
 
Binnen 14 dagen kun je van ons een reactie verwachten op jouw ingediende klacht.  Als we meer tijd nodig hebben voor de klacht, dan laten we je dit uiteraard weten. 
 
Voor uitgebreide informatie verwijzen wij je naar onze algemene voorwaarden.
Onze Algemene Voorwaarden Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Kinderen

Kan ik extra kindermeubilair (zoals een kinderbed/stoel) bijboeken?
Ja dat kan, als dit mogelijk is op het park van jouw keuze. Tijdens het maken van de boeking kun je selecteren welk kindermeubilair je wilt bijboeken. Dit kan ook tot 1 dag voor aankomst via je account
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat wordt er precies bedoeld met een kinderbed?
Een kinderbed is een bed van 1.20 x 0.60 m en geschikt voor de allerkleinsten (geschikt voor kids tot 3 jaar). Dit kan een campingbed of houten ledikant zijn. Per accommodatie kun je zien wat voor soort kinderbed er aanwezig is. Kinderen vanaf 3 jaar slapen in een groot bed. Geef bij het maken van je boeking aan of je gebruik wilt maken van een kinderbed, dan zorgen wij voor het kinderbedlinnen. Houd er rekening mee dat voor het kinderbedlinnen ook kosten worden gerekend. 

Extra kinderbed
Op veel parken is het mogelijk om een extra kinderbedje (inclusief kinderbedlinnen) te reserveren.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Uitchecken

Waar moet ik aan denken voordat ik uitcheck?
Voordat je vertrekt vragen we je om de accommodatie bezemschoon achter te laten en de vaatwasser uit te ruimen. Daarnaast om het bedlinnen in de waszak in de gang te zetten en jouw afval naar de afvalcontainers te brengen. Heb je de open haard gebruikt? Fijn als je de aslade leegt in de vuilnisbak (liever de stofzuiger hier niet voor gebruiken). Alvast bedankt!  Je mag de auto parkeren bij de accommodatie om de spullen weer in te laden. De sleutel kun je inleveren bij de receptie, ook als deze gesloten is. 
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Hoe laat moet ik mijn accommodatie verlaten?
Op de dag van vertrek kun je uiterlijk om 10:30 uur je sleutels van de accommodatie weer inleveren bij de receptie. Als de receptie gesloten is, kun je de sleutels ook gewoon inleveren.

 

Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Is de eindschoonmaak inbegrepen?
Ja, na vertrek regelen wij de eindschoonmaak. Voordat je vertrekt vragen we je om de accommodatie bezemschoon achter te laten en de vaatwasser uit te ruimen. Daarnaast om het bedlinnen in de waszak in de gang te zetten en jouw afval naar de afvalcontainers te brengen. Heb je de open haard gebruikt? Fijn als je de aslade leegt in de vuilnisbak (liever de stofzuiger hier niet voor gebruiken). Alvast bedankt! 
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat moet ik doen als ik al een dag eerder vertrek?
Voordat je vertrekt vragen we je om de accommodatie bezemschoon achter te laten en de vaatwasser uit te ruimen. Daarnaast om het bedlinnen in de waszak in de gang te zetten en jouw afval naar de afvalcontainers te brengen. Heb je de open haard gebruikt? Fijn als je de aslade leegt in de vuilnisbak (liever de stofzuiger hier niet voor gebruiken). Alvast bedankt! Je mag de auto parkeren bij de accommodatie om de spullen weer in te laden. De sleutel kun je inleveren bij de receptie, ook als deze gesloten is.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik (tegen betaling) ook later uitchecken?
Ja, op sommige parken is het mogelijk om een late check-out te boeken. Dit verschilt per park. Neem voor de mogelijkheden contact op met de receptie van het park. Contactgegevens kun je vinden op de parkinfo-pagina van het park. 
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Niet gevonden wat je zocht?

Ga naar Service & Contact en zoek onder een ander onderwerp of neem contact op met het Contact Center.