| Nieuws
Landal introduceert het nieuwe merk met een grootschalige campagne
Aanstaande maandag lanceren we onze nieuwe campagne met een duidelijke boodschap: ‘You Need This’. In een tijd waarin het dagelijks leven steeds voller en drukker voelt, benadrukken we met Landal hoe belangrijk het is om af en toe bewust afstand te nemen en ruimte te maken voor wat er écht toe doet. De campagne wordt vanaf 22 december 2025 in Nederland uitgerold. We zijn hiermee overtuigd dat we nieuwe Nederlandse gasten zullen aantrekken naar onze parken in Nederland en het buitenland.
Bekijk hier de campagne
Achtergrond
Na de fusie tussen Landal GreenParks en Roompot biedt Landal nu het grootste en meest gevarieerde aanbod aan breaks in de natuur in Europa. Gasten, stelletjes, families en vrienden, ervaren het gevoel van een thuis weg van huis op Landal's unieke resorts midden in de natuur.
Met de nieuwe merkidentiteit benadrukken we de diversiteit van het aanbod, afgestemd op verschillende behoeften en momenten: van boutique resorts tot parken met uitgebreide faciliteiten en van luxe vakantiehuizen tot knusse chalets. Daarmee helpt Landal iedereen een plek in de natuur te vinden om even afstand te nemen, te ontspannen, op te laden en samen te zijn, het hele jaar door.
In 2026 wordt de volledige rebranding afgerond. Het nieuwe logo, het pauze-icoon, en de rest van de merkidentiteit zijn nu al zichtbaar op meer dan 120 resorts en groeien door naar meer dan 260 resorts in negen landen in Europa.
Ruimte maken voor echte behoeften
Het leven kan soms hectisch zijn: volle agenda’s, verwachtingen van alle kanten en weinig ruimte voor je eigen behoeften. Wat mensen écht nodig hebben, is tijd en aandacht voor dat wat belangrijk is. En bij Landal is het aanbod om precies dat te doen, eindeloos.
‘You Need This’ benadrukt dat iedereen af en toe op pauze moet drukken. De campagne laat herkenbare momenten zien die mensen eraan herinneren om ruimte te maken voor wat ze écht nodig hebben. Landal begrijpt die menselijke behoeften en is – met de diversiteit aan type huizen, resorts en bestemmingen – de ideale host voor een holiday break in de natuur.
De campagne
De campagne wordt uitgerold via digitale kanalen, televisie, bioscoop, social media en reclame op straat, en zal zichtbaar zijn via onze eigen communicatiekanalen.
Voor het eerst komt ons nieuwe merk tot leven in consumentencommunicatie. De nieuwe merkidentiteit vangt precies wat wij onze gasten bieden en deze campagne laat zien waarom dat ertoe doet. ‘You Need This’ nodigt mensen uit om bewust op pauze te drukken en tijd te maken voor wat echt belangrijk is.
Factsheet
- Campagne: You Need This
- Lancering: 22 december 2025 (NL)
- Waar te zien: TV, bioscoop, online, OOH, social media
- Inzicht: Het dagelijks leven laat vaak weinig ruimte over voor rust, aandacht en oprechte verbinding met elkaar én met de natuur
- Merkgedachte: Bewust pauze nemen en ruimte maken voor wat écht belangrijk is
- Context: Eén sterk Landal-merk na fusie, met >260 resorts in 9 landen
- Symbool: Nieuw logo geïnspireerd op het pauze-icoon